FAQ

Utropspris är ett riktmärke för värdet på objektet och sätts vanligtvis baserat på tidigare försäljningar av liknande objekt. Det slutgiltiga priset kan bli högre eller lägre beroende på budgivningen.
Kontakta säljande förening snarast om du får förhinder för avhämtning så att vi kan notera detta. Om du missar datumet utan att ha kontaktat oss tar vi ut en lagringsavgift på 250 kronor per påbörjad kvadratmeter och vecka. Det är av yttersta vikt att ni kontaktar säljande förening vid en eventuell försening annars går varorna vidare från showroom till lager då vi hela tiden måste göra plats för nya objekt.
Det stämmer! Vi arbetar ständigt med auktionen och lägger ut objekt så snart de är redo. Auktionen är komplett senast på onsdag innan auktionsdagen. Då skickar vi även ut ett nyhetsbrev till alla registrerade kunder vilket är ett bra sätt att hålla koll på nästa auktion. Även ordningen i katalogen kan ändras och därför rekommenderar vi dig att spara det som du är intresserad av som en favorit. Detta gör du med hjälp av hjärtat i nedre högra hörn på objektbilden.
Absolut! Skicka med dina kunduppgifter och legitimation med ett ombud så är denne mer än välkommen hämta upp och även betala dina föremål, om betalning ej har skett. Ta med bevis på att varan är betald!
Det korta svaret är: ja. Vi försöker alltid att beskriva eventuella skador och slitage på våra objekt så noggrant som möjligt och alltid fotografera dem tydligt. Oftast ritar vi till röda ringar för att ytterligare förtydliga detta. Vi känner själva till besvikelsen när man har bjudit hem något som sedan visar sig vara trasigt och det önskar vi ingen. Med det skrivet kan vi självklart göra misstag i hanteringen och inte uppmärksamma skador. Om vi inte har skrivit ut eller fotograferat en skada och objektet visar sig vara skadat så tar vi ansvar för det och reklamerar köpet direkt. Vi vill göra allt vi kan för att du ska vara nöjd med ditt framtida köp hos oss.
Tveka inte att kontakta säljande förening med era frågor, vad det än må vara – det blir dom bara glada för! Vi lånar gärna ut oss själva och genomför detaljerade konditionsrapporteringar och genomgångar, ger råd, mäter eller väger objekt med mera.
Du registrerar dig ovan via länken ”Registrera”. Väl på registreringssidan fyller du i dina personuppgifter. Du får sedan ett e-postmeddelande med inloggningsinformation. Du måste logga in inom 24 timmar för att aktivera kontot. Om du inte har fått något meddelande inom 10 minuter, kontrollera mapparna för spam- och skräppost. Om inget meddelandet återfinns där är du välkommen att kontakta oss för uppföljning.
Det är inte samma sak att handla en begagnad och unik vara via auktion som att handla en ny vara direkt i en affär, både på grund av att varan just är unik men kanske främst i och med att det finns andra potentiella köpare med i processen samt en säljare som alla kommer i kläm. Vi förmedlar varor från en förening till privatperson och har ett ansvar för att båda parternas välgång. Vi försöker vårt yttersta för att alla ska bli nöjda, både köpare och säljare. Det är också därför vi lägger ned mycket resurser på korrekta konditionsbeskrivningar och bilder på eventuella skador eller fel. Vi ber dig därför att försäkra dig till det yttersta om att du faktiskt vill ha det du bjuder på. Med det skrivet så följer vi lagstiftningen för ångerrätt. Detta måste ske skriftligen inom 14 dagar efter att varan är mottagen. Varan måste självklart vara i samma skick som den såldes i. Köparen står för den eventuella kostnaden att få tillbaka varan till oss. Har du frågor om ångerrätt? Kontakta säljande förening
Det är oftast ett flertal intressenter på varje objekt och i många fall inkommer två likadana bud. Det som då särskiljer buden åt är när de inkom till oss och det är det först inkomna budet som blir det vinnande. Det lönar sig alltså att bjuda så snart som möjligt! Genom att gå in på ett objekt och titta på historikfliken så kan du se över budgivningen och fastställa att du ligger på topp.